dimarts, 28 d’abril del 2009

Els blocs en l'ensenyament de llengües als nouvinguts



Cada vegada que algú accedeix a un bloc s'estableix una mena de diàleg entre l'autor i el seu lector, ja que poden introduir-se comentaris i aportacions de diferents temàtiques.
Trobe que l'ús d'aquesta eina informàtica en l'ensenyament de les llengües als alumnes extrangers és especialment útil, ja que els ofereix la possibiltat de veure l'ús de la llengua fora de l'aula, en el món real.
Entre els múltiples usos educatius dels blocs, els alumnes nouvinguts poden gaudir del treball col·laboratiu amb el professor, de la interactuació amb altra gent, del fet de tindre al seu abast un nombre quasi infinit d'informacions i materials que els poden ser útils en el seu aprenentatge... però jo destacaria sobretot la socialització de les produccions de l'alumnat, el foment de la participació en activitats diverses tant lúdiques com educatives i culturals.
Crec que cal destacar el fet de l'increment de l'autoestima que poden sentir els alumnes en veure publicats els seus treballs en la xarxa.
A més de tot açò, l'alumne que participa en un bloc ha d'esforçar-se en utilitzar la llengua d'acollida correctament, i pot donar-nos a conéixer determinats aspectes de la seua cultura que ens ajudaran a ampliar els nostres horitzons.

1 comentari:

  1. Què tal Lourdes!
    M'ha agradat molt tot allò que feu en l'aula d'acollida als nouvinguts i la utilització que feu dels blogs en l'ensenyament de llengües als nouvinguts.
    Endavant.
    Mª Elena

    ResponElimina